İnternet Reklamcılığı Nedir? İnternet Reklamcılığı Türleri Nelerdir?
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte hayatımızdaki pek çok kavram da hızlı bir şekilde dijitalleşmektedir. Alışveriş alışkanlıkları, sektörler ve sunulan hizmetlerin yapılış ve işleyişleri dijital dünyaya ayak uydurmaktadır. Hızla değişen sektörlerden biri de reklamcılıktır.
Geleneksel reklamcılık anlayışının günümüzde yerini, internet reklamcılığına bıraktığı görülmektedir. Dijital reklamcılık olarak da bilinen internet reklamcılığı, hemen hemen tüm sektörleri yakından ilgilendirmektedir. Peki, internet reklamcılığı nedir ve türleri nelerdir?
İnternet Reklamcılığı Ne Demek?
Kişisel veya kurumsal markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak için, online platformları da kullanmanız gerekmektedir. Günümüzde dünya üzerinde, pek çok kişinin internet aracılığı ile ve sosyal platformlar üzerinden online alışverişi tercih ettikleri bilinmektedir. Sizler de şirketinizi, işletmenizi veya markanızı daha tanınır bir hale getirmek istiyorsanız, online platformlarda yerinizi almalısınız.
Online platformlarda ve arama motorlarında işletmenizi veya markanızı hedef kitleye ulaştırmak için, internet reklamcılığı yöntemini kullanabilirsiniz. Dijital ortamda yapılan reklam stratejileri ve çalışmalarının hepsine internet reklamcılığı adı verilmektedir.
Günümüzde küçük veya büyük işletmeler tarafından da yaygın olarak tercih edilen, dijital reklamcılık yöntemleri ile işletmenizin daha kısa sürede büyümesini sağlayabilirsiniz.
İnternet Reklamcılığının Avantajları Nelerdir?
İnternet reklamcılığının avantajları ve dezavantajları, işletme ve marka sahipleri tarafından en çok merak edilen konulardan biridir. Etkili bir reklamcılık yöntemi olarak tercih edilen internet reklamcılığı, işletmelere pek çok açıdan avantaj sunmaktadır. İnternet reklamcılığının avantajları şu şekilde sıralanabilir:
- İnterneti kullanan herkese erişim şansı sunmaktadır. Sadece yaşadığınız bölgede veya ülkede değil, global düzeyde bir kitleye seslenebilme şansınız olur.
- İnternet reklamcılığı, işletmenize veya markanıza özel hedeflemeleri sunar. Özellikle cinsiyet, konum, ilgi alanları ve yaş gibi çeşitli faktörlere göre hedef kitlenize ulaşabilmenizi sağlar.
- Müşteriler ile anında etkileşime geçme şansınız olur. Farklı kanallar üzerinden markanızı, eş zamanlı olarak tanıtabilir ve müşterileriniz ile iletişime geçebilirsiniz.
- İnternet reklamcılığı diğer reklamcılık yöntemlerine kıyasla daha ekonomiktir. Üstelik kredi kartı ya da havale gibi çeşitli ödeme kolaylıkları da sunar. Bütçenize göre ve dilediğiniz zaman, sosyal platform veya internet kanalı üzerinden reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.
- Reklam veren marka ve işletme sahipleri için ödeme konusunda pek çok ayrıcalık sunulmaktadır. Sadece reklama tıklandığı zaman ödeme yapabileceğiniz reklam türleri de bulunmaktadır.
- Müşterilerinizi daha yakından tanıyabilirsiniz. Birebir etkileşime geçme, hedeflediğiniz müşteri kitlesine göre filtreleme yaparak, onlara daha kolay bir şekilde ulaşabilme ayrıcalığı sunar. Müşterilerinizin taleplerine yönelik ve kişiselleştirilmiş reklamları oluşturabilirsiniz.
- Geleneksel reklamcılık yöntemleri gazete, deri, radyo veya televizyon üzerinden gerçekleştirilmektedir. Ancak bu reklamcılık yöntemleri ile karşılaştırıldığında internet reklamcılığının çok daha düşük maliyetli olduğu söylenebilir.
- İnternet üzerinden oluşturduğunuz reklamları anında takip edebilirsiniz. Reklamınızı kaç kişinin gördüğünü, kaç ziyaretçi ile etkileşimde bulunduğunuzu kontrol edebilir ve dilediğiniz gibi reklam analizi yapabilirsiniz.
- Reklam istatistiklerini inceleyerek, bir sonraki reklam için hangi düzenleme ve iyileştirmeleri yapmanız gerektiğini tespit edebilirsiniz. İşletme ve markanız için her zaman en iyi strateji ile reklam oluşturmanızı sağlar.
- Dijital reklamcılık hazırlık süresi çok kısadır. Hazır şablonları kullanabilir, reklamı yayınlayacağınız platformlara özel kısa reklamlar tasarlayabilirsiniz. İnternet reklamcılığı hazırlık aşamasında daha fazla seçenek sunulmaktadır.
- Hazırlamış olduğunuz reklamı, dilediğiniz tarihte veya saatte yayınlayabilirsiniz. İstediğiniz süre boyunca ve sizin belirlediğiniz zaman aralıklarında, reklamınız sorunsuz bir şekilde yayınlanmaya devam eder.
- İnternet reklamcılığının en önemli avantajı ise; doğaya ve çevreye bir zarar vermemesidir. Tamamen dijital ortamda hazırlanan internet reklamları, kağıt israfına son vermektedir.
İnternet Reklamcılığının Dezavantajları
İnternet reklamcılığı avantajları olan bir reklam yöntemi olsa da bazı dezavantajlarının olduğundan da bahsetmek gerekmektedir. İnternet reklamcılığının dezavantajları şu şekilde açıklanabilir:
- İnternet üzerinden alışveriş yapan milyonlarca kişi vardır. Ancak kötü bir tecrübe veya diğer faktörlere bağlı olarak internet alışverişlerine güven duymayan pek çok kişiden de bahsedebiliriz. İnternet reklamcılığı sonrasında, geri dönüşlerde istediğiniz verimi alamayabilirsiniz.
- İnternet reklamcılığı sadece interneti kullanan ve online platformları tercih eden ziyaretçilere hitap etmektedir. İnterneti kullanmayan müşterileriniz, bu kanallarda paylaştığınız reklamları görememektedir.
- Tüketiciler, ürünlerinizi ekrandan ve sadece sizlerin paylaştığı bilgiler ışığında inceleyebilmektedir.
İnternet Reklamcılığı Türleri Nelerdir?
Markanıza hitap eden potansiyel müşterilerinize daha etkili ve hızlı bir şekilde ulaşmak için, dilediğiniz internet reklamcılığı türünü tercih edebilirsiniz. Reklam verenlerin ihtiyaçlarına yönelik pek çok internet reklamcılığı çeşidi bulunmaktadır. İnternet reklamcılığı türleri nelerdir ve özelliklerini birlikte inceleyelim.
Arama Motoru Reklamcılığı
İnternet reklamcılığı denildiğinde akla ilk gelen türlerden biri arama motorlarındaki reklamlardır. Arama motoru reklamları, potansiyel müşterilere ulaşmak açısından en etkili yöntemlerden biridir.
Başta Google arama motoru olmak üzere, Bing, Yandex, Yahoo ve Baidu gibi arama motorları için de reklam oluşturabilirsiniz. Arama motoru reklamcılığı, çeşitli anahtar kelimeler kullanılarak yapılmaktadır. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi daha kısa sürede ön plana çıkartmak için, arama motorlarına reklam verebilirsiniz.
Üstelik arama motorlarındaki reklamlar üzerinden, ziyaretçilerin direkt olarak web sitenize yönlendirilmesini de sağlayabilirsiniz. Bu sayede web sitenizde ziyaretçi trafiğini de artırmak için etkili bir yöntem tercih etmiş olursunuz. SEO çalışmaları yapılarak hazırlanan arama motoru reklamları, en hızlı sonuç veren reklamcılık türlerinden biridir.
Ziyaretçilerin yaptıkları aramalar analiz edilerek, en doğru ve etkili olan anahtar kelimeler kullanılmaktadır. Arama motoru reklamcılığından verimli bir geniş dönüş almak istiyorsanız, seçiminizi Google arama motorundan yana kullanabilirsiniz.
Google Ads hizmeti ile reklamınızı dilediğiniz zaman oluşturabilir ve çok uygun fiyatlara yayınlayabilirsiniz. Site trafiğini analiz edebilir ve Google reklamları ile sitenize ne kadar ziyaretçi kazandığınızı da inceleyebilirsiniz.
Video Reklamcılığı
İnternet reklamcılığı türleri içerisinde yaygın olarak kullanılan yöntem video reklamcılığıdır. Video reklamcılığı için en çok YouTube kanalı tercih edilmektedir. Video reklamcılığının diğer reklam türlerine göre pek çok avantajı bulunmaktadır. Metin reklamcılığına kıyasla video reklamları, kişiler tarafından daha çok izlenmektedir.
YouTube ve diğer video izlenme kanalları üzerinden, işletme ve marka tanıtımı için video reklamı hazırlatabilirsiniz. Youtube sayfalarında, videoların öncesinde veya video içinde reklamlar yayınlanabilmektedir. YouTube üzerinden yayınlayacağınız video reklamları da yine uygun fiyatlarla sunulmaktadır. Youtube reklamları türüne göre tıklanma başına, izlenme süresine veya gösterim başına ücretlendirilebilmektedir.
Banner (Görüntülü) Reklamlar
Banner (görüntülü) reklamlar, içerik ağı reklamları olarak bilinmektedir. Web sayfaları içerisinde ve farklı boyutlarda görüntülü reklamlara yer verilmektedir. Banner reklamlar da boyut, içerik veya hareketli olup olmadığına göre farklı türlere ayrılmaktadır.
Görüntülü reklamlar internet reklamcılığı türleri içerisinde en sık karşılaşılan türlerden biridir. Reklamı veren kişiler, banner reklamlarda gösterim ve tıklama başına ödeme yapabilmektedir. Görüntülü reklamların, reklam verenlere sunmuş olduğu en önemli avantaj ise; lokasyon bazlı hedefleme oluşturabilmeleridir.
Banner reklam oluşturmak için network kanallarını kullanabilirsiniz. Ayrıca Google Adwords üzerinden de banner reklam ağı hizmetini kullanarak, reklamınızı oluşturabilirsiniz.
Mobil Uygulama Tanıtım Reklamları
İnternet reklamcılığı için mobil uygulamaları da kullanabilirsiniz. Mobil uygulamalar üzerinden oluşturacağınız reklamlar ile uygulamanın pek çok kişi tarafından indirilmesini sağlayabilirsiniz. iPhone veya Android cihazlar üzerinden uygulama indirecek olan kişiler için, uygulamayı tanıtan reklamları kullanabilirsiniz.
App Store veya Google Play Store içerisinde yer alan uygulamaların indirilmesi için bu reklam yöntemini kullanabilirsiniz. Mobil uygulama reklamları, diğer sosyal medya platformları veya arama motorlarında da reklam şeklinde yer alabilmektedir.
Mobil uygulama reklamlarının en çok yer aldığı yer ise; Google arama motorudur. Mobil uygulama için reklam oluşturmak istiyorsanız yine seçiminizi Google Adwords reklam hizmetlerinden yana yapabilirsiniz. Mobil uygulama reklamları da uygulamayı indirme veya diğer faktörlere göre ücretlendirilmektedir.
Sosyal Medya Reklamcılığı
İnternet reklamcılığının en yaygın olarak kullanıldığı kanallar içerisinde, sosyal medya platformları yer almaktadır. İnstagram, Facebook internet reklamcılığı için en çok kullanılan popüler sosyal medya platformlarıdır. Linkedin ve Twitter gibi yine milyonlarca kullanıcıya sahip olan platformları da kullanabilirsiniz.
Sosyal medya uygulamaları, reklamların tüketicilere daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlar. Bu açıdan reklam verenler için çok büyük bir avantaj sunduğunu da söylemek gerekmektedir. Özellikle Facebook reklamlarının çok daha başarılı sonuçlar verdiği bilinmektedir.
Konum bazlı, hedeflediğiniz müşterilere özel filtreler ile reklam oluşturabilir ve Facebook üzerinden yayınlayabilirsiniz. Üstelik Facebook ve İnstagram reklamlarında pek çok farklı türde reklam hazırlamanız da mümkündür. Görseller, metinler, videolar, slayt gösterisi ve diğer reklam çeşitlerini inceleyebilir ve size uygun bir formatı kullanabilirsiniz.
Sosyal medya reklamcılığı, müşteri kitlenizi genişletmek ve potansiyel müşterileriniz ile daha kısa sürede etkileşime geçmek için de en etkili yoldur. Müşterilerinizin sosyal medya hesaplarınızı takip etmesini veya direkt olarak web sitenize yönlendirilmesini sağlayabilirsiniz. Instagram reklamları, çeşitli reklam ücretleri sunmaktadır. Gösterim ya da tıklama başına ödeme alınabilir.
E-Posta Reklamcılığı
Dijital reklamcılık yöntemleri içerisinde belki de en eski tekniklerden birisi e-posta reklamcılığıdır. Özellikle büyük marka ve işletmelerin tercih ettiği e-posta reklamcılığı, müşterilere daha etkili bir şekilde ulaşılmasını sağlar. İşletme ve markalar, web sitelerine üyelik gibi yasal yollar ile müşterilerin e-posta adreslerini kaydeder.
Günlük, haftalık veya belirli aralıklar ile e-posta göndererek, ürün ve hizmet tanıtımların devam eder. E-posta reklamcılığının en önemli artılarından birisi de görsel veya video yüklenebilmesidir. Üstelik direkt olarak, ilgili kampanyaya veya ürüne yönlendirme yapılabilmesi için link ekleme de yapılabilir.
Müşterilerinizi korumak ve potansiyel müşterileri kazanmak için, e-posta reklamcılığı yöntemi etkili bir tekniktir. Reklam verenler, kendi sistemleri içerisinde yer alan e-posta verilerini kullanabilir. Bunun dışında Gmail, Yandex gibi e-posta servislerindeki izin verilen datalara da erişim sağlayabilirler. Gmail veya Yandex Direct üzerinden marka reklamı oluşturmak için yine Google ADS hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.
İçerik Reklamcılığı
Web sitelerinin hemen hepsinde içerikler yer alır. SEO çalışmaları için de çok önemli bir yere sahip olan içerikler, sitenin reklamının yapılmasını sağlar. Ziyaretçiler, zaman geçirdikleri web sayfaları içerisindeki içeriklerde reklamlara da ulaşabilir.
Tanıtım yazısı şeklindeki reklamlar, gizli reklam olarak da bilinmektedir. Okuyucular farklı bir bilgiye erişmek isterken, konu ile ilgili reklam yazısını da metin içerisinde okuyabilir. Viral reklamcılık stratejisi olarak tercih edilen tanıtım yazısı reklamcılığı, pek çok sayfada yayınlanabilir.
Özellikle daha fazla kişiye ulaşılabilmesi açısından, ziyaretçi trafiğinin en yoğun olduğu web sayfaları tercih edilmektedir. Haber ve blog sayfaları, tanıtım yazısı reklamcılığı için en doğru adreslerdir. Yine içerik reklamcılığında da reklam verenleri, konum hedeflemesi veya diğer hedeflemeleri de ihtiyaçlarına göre düzenleyebilirler.
İnternet Reklamcılığı Terimleri
İnternet reklamcılığı alanında bazı terimler ile karşılaşabilirsiniz. Gerek reklam veren, gerekse reklam hazırlayan tarafta olun, bu terimler hakkında bilgi sahibi olmanızda yarar olacaktır. En çok kullanılan internet reklamcılığı terimleri ve detaylarını sizler için açıklıyoruz.
Reklam Gösterim Sayısı
İnternet reklamcılığı konusu içerisinde en çok kullanılan terim, reklam gösterim sayısıdır. Reklam gösterim sayısı, ziyaretçilerin reklamınızı kaç kez gördüğünü gösteren sayısal verilerden oluşmaktadır. Reklam gösterim sayısını sizler sınırlayabilirsiniz. Bir ziyaretçinin reklamınız ile kaç kez karşılaşmasını istiyorsanız, buna uygun bir ayarlama yapabilirsiniz.
Reklam Tıklama Sayısı
Reklam tıklama sayısı, reklam verenlerin ödeme yapabileceği tutarın belirlenmesi açısından da önem taşımaktadır. Herhangi bir uygulama, web sitesi veya platform üzerinden yayınlanan reklamınızın kaç kez tıklandığını kontrol edebilirsiniz. Eğer reklam tıklanması beklediğiniz oranda çok düşük ise; reklam hedeflemenizi düzeltebilirsiniz.
Reklamınızı paylaştığınız platform, sizin hedef müşterinizden oluşmayabilir. Aynı şekilde reklamda iletmek istediğiniz mesaj eksik olabilir. Reklam tıklama sayısı reklamın verimli olup olmadığının kontrol edilmesi için de oldukça önemlidir. Tıklanma sayısını düzenli olarak kontrol edebilir ve reklamınızın müşteri kitlenize ulaşıp ulaşmadığını inceleyebilirsiniz.
Reklam Dönüşüm Sayısı
İnternet reklamcılığı reklam dönüşüm sayısı terimi, reklamın etkili olup olmadığını göstermektedir. Reklamın değerini gösteren dönüşüm sayısı, pek çok farklı kanal üzerinden kontrol edilebilir. Online Chat görüşmeleri, müşteri telefonları, yazışmaları, doldurulan test ve yapılan anketler dönüşüm sayısını etkileyen bazı faktörlerdir.
Vermiş olduğunuz reklamın, verimli bir geri dönüş yaptığını ise; satış grafiğinizi kontrol ederek de öğrenebilirsiniz. Reklam sonrasında sitenize üye olan ziyaretçiler, satın alınan ürünler, reklamın gerçekten doğru bir kitleye ulaştığını gösterecektir.
İnternet Reklamcılığı İle İlgili Bilinmesi Gerekenler
Dünya genelinde 4 milyarı aşkın insanın, interneti aktif olarak kullandıkları bilinmektedir. Bu durum yeni bir pazar yeri ortaya çıkartmıştır. Sosyal medya uygulamaları, arama motorları, markaları tüketiciler ile buluşturmaktadır. Müşterilerin ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşabilmeleri, marka ve işletme sahipleri için çok önemlidir.
Markanızın ön plana çıkması ve rakiplerden önde olması için internet reklamcılığı yöntemlerini kullanabilirsiniz. İnternet reklamcılığı dijital pazardaki payınızın artmasını sağlayacak en önemli konulardan biridir. Hem ekonomik, hem de etkili bir reklam yöntemi istiyorsanız, seçiminizi internet reklamcılığı türlerinden yana kullanabilirsiniz.
Hedefe Yönelik Pazarlama
İnternet reklamcılığı sadece işletmenizin hedeflerine yönelik bir reklam stratejisi geliştirmenizi sağlar. Facebook, Google ADS ya da Instagram platformları üzerinden ücretli reklam oluşturulabilir. Oluşturulacak olan reklamlar, her sektöre ve işletmeye uygun hedeflemeler ile sınırlandırılabilir. Bu sayede hazırladığınız internet reklamının, potansiyel müşteri kitlenize daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmasını da sağlayabilirsiniz.
İnternet reklamcılığında en önemli ayrıcalık, konum hedeflemesidir. Belirli bir ülke, şehir veya ilçe sınırlaması yapılabilmektedir. Böylelikle yaşadığınız yerde size ulaşmasını istediğiniz müşterilere, reklamınız hızlıca gösterilmektedir. Konum hedefleme dışında yaş, cinsiyet gibi çeşitli sınırlamaları da yaparak, ürün ve hizmetlerinize yönelik hedeflediğiniz kitleyi seçebilirsiniz.
Daha Geniş Müşteri Kitlesine Ulaşabilme
Klasik yani geleneksel reklamcılık yöntemlerinde, sesleneceğiniz veya ulaşacağınız müşteri kitlesi sınırlı kalabilir. Ancak sosyal platformlar, arama motorları gibi dijital ortamdaki reklamlar global düzeyde olacaktır. Yurt dışında da pek çok müşteriye ulaşabilmek için, internet reklamcılığı yöntemlerini kullanabilirsiniz.
Televizyon gibi ortamlarda gösterilen reklamlar, oldukça sınırlı kalabilir. Sadece belirlenmiş olan süre aralığında gösterilen televizyon reklamları, maliyet açısından da oldukça yüksektir. Üstelik en çok izlenen ulusal kanallarda reklam vermek de kolay değildir. Ancak internet reklamcılığı ile tüm bu sorunları aşabilir ve dilediğiniz kanal üzerinden reklam oluşturabilirsiniz. Üstelik çok daha uygun fiyat aralıklarına, yüksek geri dönüş alabileceğiniz reklamları verebilirsiniz.
Ölçülebilir Veriler Elde Etme
Reklamların verimli olup olmadığını öğrenmek için detaylı raporlara ihtiyacınız vardır. İnternet reklamcılığının bu aşamada en önemli faydası ise; ölçülebilir verileri sunuyor olmasıdır. Dilediğiniz zaman reklam verdiğiniz platformdan istatistiklere bakabilirsiniz.
Metin, görsel veya video reklamlarında ziyaretçi, tıklama veya görüntüleme sayılarını anında kontrol edebilme şansınız bulunmaktadır. Hazırlamış ve yayınlamış olduğunuz reklamın kaç kişi tarafından tıklandığını, tıklayan profillerin detaylarını da görüntüleyerek, reklam stratejinizi düzenleyebilirsiniz.
İstediğiniz internet reklamcılığı yöntemi içerisinde analizlere erişebilir ve verileri inceleyerek, değerlendirme yapabilirsiniz. Google ADS üzerinden verdiğiniz reklamları, geçmişe dönük olarak da inceleyebilirsiniz. Yeniden hedeflemeler yapabilir, metin veya görselleri iyileştirebilir ve daha yüksek verimli yeni bir reklam programı hazırlayabilirsiniz.
İnternet reklam optimizasyonu sayesinde, markanızın doğru kitleye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Üstelik tüm bu işlemleri yapmak için ek bir ücret ödemek zorunda da kalmazsınız. Reklam verdiğiniz uygulamalardan reklam veren olarak, dilediğiniz veriye ücretsiz şekilde ulaşabilirsiniz.
7/24 Reklam Verebilme
İnternet reklamcılığı söz konusu olduğunda, en çok sınırsız çalışma saatleri dikkat çekmektedir. Bildiğiniz üzere dijital platformlar 7/24 aktiftir. Bunun için oluşturduğunuz reklamlar da 7/24 aktif olarak yayınlanacaktır. Ancak bu noktada reklam anlaşmanızın detaylarına değinmek gerekmektedir. İnternet reklamını belirlediğiniz süre boyunca yayınlatabilirsiniz.
Reklamlar, belirli gün ve saatlerde aralıksız olarak gösterilmektedir. Düzenli olarak vereceğiniz internet reklamlarından daha fazla dönüş alabilirsiniz. İnternet reklamlarından daha fazla verim elde etmek istiyorsanız, sadece tek bir kanal üzerinden reklam oluşturmamalısınız.
Google ve diğer arama motorları yanı sıra Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında da eş zamanlı olarak reklam oluşturabilirsiniz. Bu sayede, reklamınız pek çok kanaldan daha fazla kişiye ulaşabilecektir. Bu da daha fazla müşteri ve daha fazla geri dönüş anlamına gelir.
Kişiselleştirilmiş Reklam Tasarımları
Reklamlardan daha fazla geri dönüş almak için, özgün tasarımlar ortaya çıkartmanız gerekmektedir. İnternet reklamcılığı ise bu konuda sizlere sınırsız format sunmaktadır. Reklamınızı hedef kitlenize ulaştırırken, akılda kalıcı ve dikkat çekici reklam tasarımlarından yararlanabilirsiniz.
Sınırsız şablon, görsel, video ve metin içerisinden, markanıza ve ürünlerinize uygun olan tasarımları kullanabilirsiniz. Reklamınızın kısa ve etkili olması daha fazla kişinin dikkatini çekecektir. Reklamın kişiselleştirilmiş tasarımlara sahip olması, marka ve ürünlerinizin akılda kalıcı olması açısından da çok önemlidir.
Farklı Reklam Kanalları Alternatifleri
İnternet reklamcılığı için sadece Google’u kullanmanız gerekmemektedir. Özellikle internet reklamları denildiğinde ilk olarak, sosyal medya platformlarının tercih edildiğini söylemek gerekmektedir. Markanızın hedef müşteri kitlesi hangi kanalı daha aktif olarak tercih ediyorsa, bu kanal üzerinden reklam oluşturmanız yararlı olacaktır.
Youtube üzerinden reklam oluşturmak istiyorsanız, hedef kitlenizin bu kanalı daha aktif olarak kullanıp kullanmadığını analiz etmelisiniz. Örneğin; moda sektöründe yer alıyor ve kıyafet satışı yapıyorsanız, Google, Facebook ve Instagram en doğru reklam kanalları olabilir. Birbirinden farklı reklam kanallarında, aynı anda reklam da verebilirsiniz. Müşterilerinize daha etkili bir şekilde ulaşmak için tercih edeceğiniz bu kanalların, her birinin farklı reklam stratejileri vardır.
E-posta reklamcılığı, sosyal medya veya arama motoru reklamcılığı için en doğru stratejileri kullanmalısınız. Reklam verdiğiniz kanala özgü tasarımlar yaparak, o kanalı aktif kullanan kişilere hitap edebilirsiniz. Instagram için vereceğiniz bir reklam ile Pop-Up reklamları farklı formatta olacaktır. Grafiksel farklılıklar, kanalın alt yapısına göre değişmektedir.
Çevrimiçi reklam vermeden önce, hangi kanal veya kanallarda yayınlayacağınız belirlemelisiniz. Oyun içi reklamlar, video reklamları veya metin reklamlarının her biri farklı formata sahiptir. İletişim kanallarının algoritmasını incelemeli ve buna uygun bir reklam tasarımı yapmalısınız.