Instagram Reklam Yönetimi instagram’da instagram kullanıcılarının hikaye(story) ve gönderilerde(post) karşılarına çıkmak için verilen reklamların yönetilmesine denir. İnstagram Reklam Yönetimi ile kaliteli ve etkili bir reklam oluşturmanın pek çok püf noktası vardır. Instagram üzerinde kaliteli satış yapmak için Instagram reklamı yapmak gerekir. Bunu yaparken bir yandan da beklenen etkiyi oluşturmak için püf noktaları takip etmek ve doğru şekilde uygulamak son derece önemlidir.
Reklam yönetiminizde reklamda kullanılacak görsel ya da video nun çok iyi hazırlanması ve reklamın gösterileceği kitlenin iyi bir şekilde oluşturulması gerekir bu yüzden instagram’da profesyonel olarak reklam vermek istiyorsanız alanında uzman bir instagram reklam yöneticisi ile çalışmanız sizin için en mantıklısı olacaktır. WebGuide olarak profesyonel grafik tasarımcılarımız ile sizin için en iyi reklam görselinizi/videonuzu hazırlıyor ve reklamınızı en doğru kişilerin önüne çıkartıyoruz. Aşağıdaki formu ücretsiz doldurarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.
İnstagram Reklamları Nedir?
Dünyanın en çok kullanılan ve Meta şirketine ait olan instagram insanların sosyal hayatlarını fotoğraf ve video ile kendi sayfalarına yüklediği bir sosyal medyadır. Dünyadaki insanların %20’sinin bir instagram hesabı var ve bu da bu platformu internet reklamcılığı için mükemmel bir platform haline getiriyor.
Ürünlerini tanıtmak isteyen ya da popülerleşmek isteyen kişiler ve işletmeler Bu kadar insanın sıklıkla kullandığı instagram üzerinden reklam vererek hem kitlesini arttırmayı başarıyor hem de satışlarını ciddi oranda yükseltiyor. Bu yüzden instagram reklamcılığı inanılmaz büyük bir öneme sahiptir.
İnstagram Reklamları Neden Önemlidir?
Sosyal medya platformu olarak sıklıkla tercih edilen Instagram dünyasında reklam oluşturmanın püf noktalarından ilki doğru instagram reklamı vermektir. Instagram reklamını oluşturmak için öncelikle ilgili hedef kitlenin planlanması ve bütçenin ayarlanması gerekir.
Ardından ilgili bu bütçe çeşitlendirilir. Hedef kitle seçimine göre ilgili bütçe tutarı farklılık gösterebilir. Bu doğrultuda iki farklı bütçe tutulması gerekir. Bunlardan biri günlük bütçe diğeri ise toplam bütçedir.
- Günlük bütçenin ilgili reklam ile ilgili harcanan tutarı ifade eder.
- Toplam bütçe ise reklam kampanyası ile ilgili yayınlanacak süre boyunca harcanmış olan bütün tutarı ifade eder.
Reklam için bilinmesi gereken temel unsurlar aşağıda maddeler halinde yer alır.
- Reklamdaki başlığın uzunluğunun maksimum 135 harf uzunluğunda olması önerilir.
- Resimler JPG ya da PNG formatında olması gerekir. Resimler için adet olarak 30 MB büyüklük yeterli olur.
- Önerilen reklam boyutu 1080 × 1080 piksel şeklindedir.
- Videonun uzunluğu ise 120 saniyenin altında olması tavsiye edilir.
Instagram hikayelerindeki reklamlar için ise durum farklıdır.
- Hikayede görülen reklamların piksel formatı 1080 x 1920 şeklinde olması gerekir.
- Resimlerin JPG ya da PNG formatında olması önemlidir.
İnstagram Reklam Yönetimi Nedir?
Instagram reklam yönetiminde ilgili sosyal medya platformunda bulunan markaların yayınlamış olduğu sponsorlu reklamların daha düzenli ve kitleye daha verimli olabilen yöntemler ve püf noktalar ilgili reklam yönetimini kapsar.
Ürün hizmetini tanıtmak ya da markaları daha ön plana çıkarmak için reklam yönetimi oldukça önemlidir. Ayrıca ilgili reklam yönetiminde daha fazla müşteriye ulaşmak ve ilgili satış performansını arttırmak gibi amaçlarla söz konusudur.
Instagram dünyasında reklam yönetiminin bu kadar fazla tercih edilmesinin temel nedenleri aşağıda maddeler halinde yer alır.
- Sosyal medyanın etkisiyle çok fazla sayıda kullanıcılara ulaşmak söz konusudur.
- Ekonomik ve düşük maliyetli olması amacıyla da reklam yönetimi sıklıkla tercih edilir.
- Hedefleyebilme özelliği satış performansını arttırma gibi pek çok artı sunması da diğer temel nedenler arasında yer alır.
Instagram’da sponsorlu reklam verme işlemi pek çok farklı amaç doğrultusunda yapılır. Satışı artırmak ve işletmenin bilindiğini sağlamak amacıyla yapılan bu reklam verme işlemi çık maliyetli olduğu için hemen hemen her marka ve hesap kullanıcısı tarafından tercih edilir.
Instagram dünyası çok aktif ve pek çok kişinin yer aldığı bir platform olduğundan reklam verme işlemi daha hızlı ve yüksek kar oranı elde ettirir. Instagram reklamlarının pek çok farklı alanda tercih edilmesi söz konusudur. İlgili bu olanlar aşağıda maddeler halinde yer alır.
- Ana sayfadaki akışta reklam verme
- Story’lerde reklam verme
- Keşfet kısmında reklam verme
Reklam verdikten sonra daha fazla geri dönüş ve verim almak için reklam için bir yerleşim planının yapılmış olması gerekir. İlgili bu planın doğru şekilde oluşturulup uygulanması takdirinde direkt olarak kullanıcılara ulaşmak mümkündür.
Instagram En İyi Reklam Nasıl Yapılır?
Instagram platformu üzerinden reklam yapmak için ilgili paylaşılan gönderinin alt kısmında bulunan tanıtımı yap butonuna tıklamak gerekir. Daha farklı bir yöntem ile öncelikle ilgili sosyal medya platformunu (Facebook) Business Manager’a bağlamak gerekir. Bunun için ilgili uygulamanın işletme ayarları kısmından hesaplar bölümüne oradan da sayfalar kısmından ilgili ortaklar ve kişiler kısmına giriş yapmak gerekir.
İkinci adım olarak reklamın amacını seçmek için yeni kampanya oluştur kısmından satın alma türünü belirleyip kampanyaya ait olan amaçları işaretlemek gerekir.
Son adım olarak reklam kampanyası kısmından diğer düzenlemeleri yapıp reklam oluşturma kısmından bütün işlemleri onay verdikten sonra ön izleme olarak reklam alanı kısmında adeta ile bir görüntü belirecektir. Bütün işlemler uygun şekilde yapılmış ise reklama onay vermek yeterlidir.
Instagram reklamlarında çok daha fazla geri dönüş alabilmek adına ilgili tüyolar aşağıda maddeler halinde yer alır.
- Öncelikle ilgili hedef kitleye yakalayıp reklamları daha dikkat çekici hale getirmek gerekir. Bunun için hedef kitlede reklamı izleyecek kişilerin genel bilgilerini edinmek gerekir. Bu şekilde daha doğru bir analiz ile uygun ürünler reklam olarak kişinin karşısına çıkar. İlgili kişilerin medeni durumunun ne olduğu, ne gibi alanlarda çalıştığının ya da yaşının bilgileri hangi reklamın daha uygun şekilde sunulacağına ilişkin en önemli kriterleri oluşturur.
- Uyumlu görsellerle ürünü daha dikkat çekici hale getirmek gerekir. Bununla birlikte Instagram dünyası yayınlanmasının uygun olmayacağı tarzı olumsuz reklamları geri plana atmak gerekir. Özellikle cinsiyetçilik ırkçılık ya da bunun benzeri durumlarda şikayet oluşturacak ya da olumsuz bir tepki ortaya çıkartacak durumları ortadan kaldırmak gerekir.
- Müşteri odaklı bir yaklaşım ile reklamları planlamak ve bir mesaj oluşturmak reklamı daha çekici hale getirir.
- Instagram dünyasında reklam oluştururken birtakım kurallara uymak gerekir. Özellikle ilgili görselin %20’sinden fazla metnin olmaması ve metinde kısa anlaşılır ve dikkat çekici kelimelerin bulunması gerekir.
- Metnin sınırını aşmamak ve olumsuz bir etki oluşturmamak ayrıca daha net görseller kullanmak son derece önemlidir.
- Görsellerin daha anlaşılabilir olması ve kullanıcının bütün dikkatini üstüne vermesi için küçük detayları bulunan ve daha dikkat çekici noktaları olan görselleri tercih etmek gerekir.
- Instagram reklam yöneticisi olarak kişinin daha ön plana çıkmış bir reklam oluşturması için öncelikle açıklamaları doğru şekilde oluşturması gerekir. Instagram açıklamasında link koymak yerine kişinin daha dikkatini çeken kelimeler ve ürünü tanıtan metinler yer alması önceliklidir.
- Hashtag planlaması da önemli bir diğer unsurdur. Marka ile uyumlu ve hatırlanabilir. hashtag’leri kullanmak gerekir. Gündelik paylaşımlardan kullanmaya uygun hashtagler ile reklam daha fazla ön plana çıkmış olur.
- Hashtag kullanırken en önemli unsurlardan biri doğru miktarda hesap kullanmaktır. Belirli bir oranın üzerinde olan meslekler reklamları olumsuz şekilde etkilediğinden aşırı hashtag kullanımından kaçınmak son derece önemlidir.
- Reklam oluştururken video reklamlarını daha fazla geri dönüş almak için kullanmak önemli birer ayrıntıdır. Kullanıcıların okumaktan ve incelemekten çok izlemeyi tercih ettiğini belirtmek gerekir.
Instagram reklam verme ücreti dolar bazında yapılandırılır. İlgili reklamın maliyeti tıklama bazında 0,25 ABD doları şeklindedir. 1000 gösterimde bu miktar 4 ABD doları ve etkilenme başına 0,03 ile 0,08 ABD doları şeklindedir. Instagram reklam ücreti hesaplama yapılırken bu verilerin göz önüne alınması gerekir.
Instagram reklam ücretini ödeyebilmek için öncelikle profilde bulunan sağ üst köşede ki simgeye tıklamak ve ardından işletme kısmına giriş yapmak gerekir. İlgili bu yerde reklam ödemeleri kısmı görünür bu kısıma tıkladıktan sonra ödeme yöntemlerini seçip Facebook üzerinden bağlanılan ödeme yöntemleri ile kolay şekilde güvenli ödeme yapmak mümkündür.
Instagram Reklam Yöneticisine Nasıl Girilir?
Instagram reklamları oluşturmak için reklam yöneticisine gitmek gerekir. Bunun için ilgili hesapta bulunan yöneticiye gidilerek oluştur kısmından reklam alanına geçiş yapmak gerekir. Ardından Instagram’ı destekleyen reklamı ve reklam amacını seçmek gerekir.
Bu adımdan sonra reklam seti detaylarına giriş yapmak ve ilgili planlamayı oluşturmak gerekir. Reklamı değerlendirmek ve daha fazla eklenti yapmak için öncelikle reklam için ön izlenme oluşturmak gerekir. Ön izleme tamamlandıktan ve onay aldıktan sonra Instagram’da reklam görüntülenir.
Instagram Reklam Parasını Ne Zaman Alıyor?
Instagram dünyasında pek çok farklı kitlenin olmasıyla markaların bu platform üzerinden reklam vererek ürünlerini satışa çıkarması artı birer avantajdır. Bu doğrultuda verilen reklamların ücreti, reklam değerlendirildikten ve onay aldıktan en geç 24 saat içerisinde gerçekleşir.
Instagram reklam verme taktikleri göz önüne alındığında hashtag planlaması, metin sınırlarına dikkat etmek, çok daha dikkat çekici ve net görüntüler oluşturmak ve müşteri odaklı reklam planlamak gibi pek çok unsur detaylandırılabilir. Bu taktikler oluşturulurken reklamın amacı reklamın detayları hedef kitlenin reklama karşı ilgisi göz önüne alınması son derece önemlidir.
Reklam oluştururken Instagram dünyasında daha ön planda olmak ve daha fazla geri dönüş almak için hedef kitleye uygun kampanyalar oluşturmak son derece önemlidir. Bu hususta yapılması gereken bütün unsurlar maddeler halinde aşağıda yer alır.
- Alışveriş için oluşturulan reklamların katalog reklamlarıyla kullanıcılara daha hızlı bir şekilde ulaşılması mümkündür. Bu bağlamda müşteriler reklamı incelerken hızlı bir şekilde web sitesine yönlendirilir.
- Eğer reklam bir butik işletmeye ait ise WhatsApp ya da DM mesajları ile yönlendirme müşterilerin daha hızlı etkileşim içerisinde olmasına yardımcı olur.
- Ürünlerin internette e-ticaret ya da benzeri uygulamalar üzerinden satılması adını oluşturulan reklam kampanyaları ilgili markanın daha ön planda olmasına yardımcı olur.
- Marka bilinirliğini artırabilmek ve ilgili ürünlerin reklamını daha fazla kişiye ulaştırmak toplamda en ideal marka algısını oluşturabilmek için reklam süresi boyunca erişimi ve gönderimleri maksimum düzeyde tutmak son derece önemlidir.
- Instagram üzerinden düşük bir bütçe ile reklam vererek markayı ve ürünleri daha göz önüne almak mümkündür. Bunun için hedef kitleye yönelmek ve doğru görsel ve açıklamalarla ürünü sunmak gerekir.
Instagram reklamlarını etkileyen bazı faktörler mevcuttur. Bu faktörlerden en önemli olanı reklamın içeriğidir. Reklamı görsel mesaj ya da video içerikli olarak pek çok farklı şekilde sunmak mümkündür. Reklam kalitesini doğrudan hedef kitleye ulaştıran ve etkileşim oranını anlık olarak yükselten bu faktör profesyonel reklam yönetimi adına en önemli unsurdur.
Çok daha doğru ve profesyonel bir reklam yönetimi için destek almak oldukça önemlidir. Reklam konusunda kafa bırakmamak ve çok daha başarılı bir reklam içeriği sunarak kullanıcıların dikkatini çekmek markanın göz önünde olmasına yardımcı olur.
Doğru bir reklam içeriği oluşturma dikkat çekicilik konusunda artı sunarak bir yandan da reklamın kaliteli olmasına ve ilgili kalite puanının artmasına yardımcı olur. Bu bağlamda aynı düzeyde reklam erişim oranı da yükselterek pek çok kişinin zihninde pozitif olarak bir algı oluşturmasına ve reklam bazında ürünlerin satışının arttırılmasına yardımcı olur.
Instagram üzerinden reklam yönetimi yaparken farklı reklam modelleri arasında en doğru tipi tercih etmek başarı oranını doğrudan arttırır. Ayrıca reklam yayınladıktan sonra belli aralıklarla reklamı takip etmek önemlidir. Reklam takibinden elde edilen verilerin reklamı yeniden yapılandırma konusunda kullanılması son derece önemlidir. Reklam için hedef kitleyi doğru şekilde belirlemek adına;
- Görselleri uygun ölçülerde kullanmak,
- Açıklamaları doğru kelimeler ve cümlelerden oluşturmak,
- Hedef kitleyi denemek amacıyla testler yapmak gerekir.
Yüksek oranda performans alabilmek ve maliyet konusunda da tasarruf oluşturabilmek için reklam çalışmalarının profesyonel bir şekilde oluşturulması ve gerektiğinde farklı kişilerden destek alarak ilerlenmesi son derece önemlidir. Reklam çalışmalarında profesyonel destek sunan firmalar ve sitelerle iletişim halinde olmak ve ilgili bu yerlerden detaylı bilgi almak markanın görünürlüğünü artırarak reklam verme amacını doğru şekilde kurumasına yardımcı olur.
Instagram Reklam Bütçesi Ne Kadar Olmalı?
Instagram üzerinden reklam vermeye başlamak için öncelikle doğru reklam verme adımlarını uygulamak ve gerekirse profesyonel destek almak gerekir. Kişi reklam bütçesi için günlük olarak minimum 500 TL gibi bir ücret belirlemesi gerekir. Farklı Avrupa bölgeleri ve Amerika Birleşik Devletleri’nde günlük olarak bu rakam $50’lık bütçe olarak belirlenir.
Bu bütçe ile başlangıç yapılarak kolay bir şekilde en verimli reklam oluşturulabilir. Reklam verirken profesyonel destek almanın yanında belli avantajlar vardır. Bir reklam stratejisi oluşturup bu strateji ile ilerlemek markanın online olarak daha fazla hedef kitleye ulaşmasına yardımcı olur.
Instagram reklamının en az 90 gün boyunca stratejik ve profesyonel şekilde sunulması gerekir. Instagram algoritmasının ilgili reklamı hedef kitle tanıtıp net bir şekilde ulaştırabilmesi için ilgili ayarlamaların yapılmış olması gerekir. Bu süreç ilk 1 ile 3 ay içerisinde gerçekleşir.
Sürekli Instagram reklamlarında ilk bir haftada algoritma ilgili reklam ile ilgili detayları öğrenir. Hangi ilgi alanlarına sahip kullanıcıların hangi reklamlara daha uygun olduğunu süre zarfında net bir şekilde ortaya koyar.
2 ay içerisinde ise ilgili hedef kitleye yavaş yavaş ulaşılmaya başlanır. Bu sürede reklamların hedef kitleye oranla uygun şekilde yeniden yapılandırılması gerekir.
3 ay içerisinde en verimli dönemin başlangıcı gerçekleşir. 3 ay sonlandıktan sonra ileriki dönemlerde etkileşim oranların maksimum en yüksek seviyede olması beklenir. Hedef kitleye tam olarak uyum sağlayan ve etkileşim oranlarının en yüksek seviyede olarak markayı ön plana taşıması söz konusudur. İlgili bu dönemde marka için ilgili reklam kampanyasının yatırım konusunda belli bir miktar getirisinin olması ve pazarlama hedeflerine ulaşmak konusunda artıları sunması söz konusudur.
Reklam verme konusunda uzun vadeli bir planlama yaparak ve çok daha stratejik adımlar atarak ilgili hedefleri yakalamak söz konusudur. Reklam konusunda başarılı olabilmek için öncelikle kısa vadeli hedefler ile başlayıp ardından Yapı taşlarını oluşturduktan sonra uzun vadeli geniş bir strateji planlamak ve bu konuda sabırlı olmak son derece önemlidir.
Sonuca ulaşmak için öncelikle doğru uygun ve detaylı yol izlenmesi ve gerekli bütün ayarlanmaların sık sık yeniden yapılandırılması gerekir. Özellikle hedef kitle ve reklam analizi konusunda uyuşmayan noktalar söz konusu ise bu konuda ilgili unsurların yeniden yapılandırılması şarttır.
Etkili Reklam Nasıl Yapılır?
Instagram dünyasında daha fazla verimli bir reklam oluşturabilmek için öncelikle reklam stratejisini oluşturmak ve hedef kitleye daha uygun etkileşim adımları oluşturmak gerekir.
Instagram reklam verme süreci için 7 madde ile ilgili bu süreci daha kapsamlı şekilde anlatmak konuya açıklık getirecektir.
- Instagram reklam verme konusunda öncelikle bir reklam stratejisi oluşturmak gerekir.
- Ardından reklam tasarımı ve metinlerle alakalı hazırlanan bütün ön çalışmayı gözden geçirmek gerekir.
- İlgili bu verilerin hedef kitle ile doğrudan ilişkili olması son derece önemlidir.
- Reklamların oluşturulmasının ardından Instagram tarafından onay alınması gerekir.
- Reklamlar en geç 3 gün içerisinde onay alınarak yayınlanabilir.
- Reklamlar konusunda ilgili yayılan başlaması ile bütün verileri doğru şekilde analiz ederek ve hedef kitle ile uyumlu şekilde reklamları oluşturarak belli sürelerde yeniden yapılandırma sürecinin oluşturulması gerekir
- Reklamları etkili olarak günlük şekilde analiz etmek de son derece önemlidir. Bu uzun vadede reklamların ön plana çıkması için yapılan düzenlemelerin doğru şekilde yapılandırılmasına yardımcı olur.
Instagram reklamı oluşturmak konusunda ilgili platform üzerinde işletme me yürüten kişilerin ya da bireysel olarak belli bir satış gerçekleştiren kişilerin hedef kitleye kolay bir şekilde ulaşması artı olarak ürünleri daha göz önüne alınması söz konusudur. Bu bağlamda ürünleri kolay bir şekilde tanıtmak ve farkındalık oluşturmak için platform üzerinde yayınlanan her bir reklamı içeriğinin doğru şekilde planlanması son derece önemlidir.
Görsel olarak reklamların dikkat çekici olması ve açıklamalardan çok ürün bilgilerinin yer alması gerekir. Reklam konusunda pek çok farklı alanlarda yayın yapmak daha geniş açıyla ele alınmasına yardımcı olur. Keşfette çıkan reklamlarla hikayeler kısmında çıkan reklamların hedef kitleleri birbirlerinden ayrı olduğundan olabildiğince farklı alanlarda reklam oluşturmak gerekir.
Anne nerede anne Instagram reklamları oluştururken kullanıcıların yaşlarına ilgi alanlarına mesleklerine ve eğitim durumlarına dikkat etmek ve ihtiyaç bazında reklamları o şekilde dikkat çekici hale getirmek gerekir. Hikayeler bölümünde keşfet bölümünde ya da ana akış kısmında verilen reklamların hedef kitleye kolay bir şekilde ulaşabilmesi için görsel anlamda ya da video bazında ürünleri tanıtan ve objektif şekilde bilgilendiren detayların bulunması gerekir.
Reklamlar pek çok farklı yerlerde görüntülenebilir. Ana olarak 3 temel yerde reklamların görüntülenmesi daha fazla hedef kitleye ulaşmak için önemlidir.
- Ana akış
- Keşfet
- Hikayeler
Bu alanların dışında reels kısmında kısa videolar halinde reklamlar gösterilebilir. Ayrıca uzun videoların bulunmuş olduğu IGTV alanında reklamlar görüntülenebilir.
İlgili platform sayfalarında da reklamlar gösterilerek daha fazla kullanıcının ilgili markayı tanıması sağlanabilir. Reklam oluştururken işte kampanya hedef kitle ve görsel konular dikkate alınması gerekir. Reklamlar kullanıcının dikkatini çekerek ürün ile ilgili pozitif algıya erişmelerini sağlar.
Çok hızlı ve profesyonel bir şekilde reklam vererek ilgili markanın daha göz önünde olması söz konusudur. Gönderileri çok hızlı ve pratik bir şekilde reklama dönüştürmek beraberinde Yeni hedef kitlelerine ilham kazandırmak ve doğru hedef kitleyi seçebilmek gibi pek çok artı sağlar. Reklam oluştururken reklama verilecek miktarı ayarlamak işletmenin hedeflerini daha somut şekilde belirlemesi artısını sağlar.
Reklamlarda istatiksel olarak detayları inceleyerek daha kapsamlı veriye ulaşmak söz konusudur bu bağlamda reklamları markaya uygun şekilde geliştirmek ve yeniden yapılandırmak dolayısıyla doğru hedef kitleye hızlı bir şekilde erişim sağlamak söz konusu olur.
Reklam oluştururken öncelikle kampanyanın amacına bağlı kalmak önemlidir. Bütçe planlaması yaparken günlük ve genel olarak reklamın verileceği tarihin son gününe kadar bir plan oluşturulması gerekir. Instagram dünyasında reklam verirken reklamların kullanıcıya yönelik yapılandırılması ve her ay düzenli olarak hedef kitle ve reklam analizi arasında verilerin gözden geçirilmesi gerekir.
Reklamın dikkat çekici olması ve satılan ürünün ve markanın özelliklerini ve amacını yansıtması gerekir. Reklamın bütçelendirilmesi, verimli reklam oluşturma konusunda profesyonel destek alınması, reklam stratejisine uyulması ve markanın satış konusunda hedeflerini yansıtması gibi temel unsurlar reklam planlaması etrafında çizilir.
Reklamların dikkat çekici ve başarılı şekilde hedef kitleyen etkileşim verme konusunda yapıcı olması reklamın daha ön plana çıkmasına yardımcı olur. Reklamın süresini hedef kitlenin beklentisi ile doğrudan etkileşim içerisinde olduğunu unutmamak gerekir. Hedef kitleyi reklamdan memnun tutmak için reklam süresi ve reklamın içeriklerini doğru şekilde ayarlamak son derece önemlidir. Bu konuda kişinin gerektiği yerlerde destek alması gerekir.