Skip to main content

SEO yani arama motoru optimizasyonu, arama motorlarında web sitesinin daha üst sıralarda yer almasını hedefler. Ziyaretçi trafiğini yükseltmek için en etkili çalışma olan SEO, site içi ve site dışı çalışmaları kapsar. İlgili anahtar kelimelerin kullanılarak, web sitesinin arama motorlarında daha üst sıralara yükselmesini sağlar.

Arama motoru optimizasyonu, sitenin ziyaretçiler tarafından daha kolay ulaşılmasını ve anlaşılmasını sağlamak için de oldukça etkilidir. SEO nedir ve SEO çalışmaları hakkında tüm merak edilenleri sizler için derledik.

SEO Nedir?

Başta Google olmak üzere, diğer tüm arama motorlarında web sitenizin konumunun yükseltilmesi için SEO yöntemlerine başvurulmaktadır. Oldukça kapsamlı bir çalışma olan arama motoru optimizasyonu, ürün ve hizmetlerinizin ziyaretçilere daha kolay şekilde ulaşabilmesini sağlar.

SEO, ziyaretçilerin artırması için yapılan organik çalışmalardır. Tüm arama motorlarında sitenizin daha iyi bir performans göstermesi sağlanır.

SEO Açılımı Nedir?

SEO’nun Türkçe karşılığı arama motoru optimizasyonudur. SEO’nun açılımı ise; Search Engine Optimization olarak bilinmektedir.

SEO Neden Önemlidir?

Web sitenizin organik trafik elde etmesi, daha yüksek bir performansa sahip olması ve arama motorlarında üst sıralarda yer alması için SEO gereklidir. SEO çalışması yapmak, satış grafiğinin yükseltilmesi açısından da büyük önem taşımaktadır.

SEO çalışması web sitesinin iyileştirilmesi için belirli stratejilerin uygulanması ile gerçekleştirilmektedir. SEO çalışması ile birlikte hizmet ve ürünlerinizin hedef müşteri kitlenize daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz. En etkili ve en önemli dijital pazarlama stratejilerinden biri olan SEO, belirli teknik özelliklere bağlı olarak yapılmaktadır.

İnternet sayfaları ve web sitelerinin arama motorlarının algoritmasına uygun şekilde düzenlenmiş olması gerekmektedir. Kullanıcıların istedikleri, ürün, hizmet veya bilgiye erişebilmeleri için kullandığı kelimeler, SEO çalışmalarının bel kemiğini oluşturmaktadır.

Rakip sitelerden bir adım önde olmanızı sağlarken, diğer reklam yöntemlerine göre çok daha kolay ve ucuz olması da sunmuş olduğu avantajlardandır. Tüm web siteleri için, SEO’nun eşsiz bir pazarlama yöntemi olduğunun altını çizmek gerekmektedir.

SEO Çalışmasının Avantajları Nelerdir?

Profesyonel SEO çalışması ile web siteniz hakkında tüm istatistiklere çok daha kolay bir şekilde erişebilirsiniz. Herhangi bir arama sorgusunun ardından sitenize kaç kez tıklandığını, web sitenizin ziyaret edilip edilmediğini ve ziyaretçilerin sayfanızda ne kadar süre kaldığını öğrenebilirsiniz.

Web sitesinin iyileştirilmesi için hangi eksikliklerin giderilmesi gerektiğine yönelik tüm bilgilere, SEO sayesinde ulaşabilirsiniz. SEO çalışmasının avantajları şu şekilde sıralanabilir:

  • Ziyaretçilerin kullanıcı deneyimlerinin iyileştirilmesini sağlar.
  • Reklam için ayırdığınız bütçenin düşmesini sağlar. Daha kolay bir şekilde ve ucuza reklam yapabilirsiniz.
  • Rekabet piyasası içerisinde daha yüksek bir paya sahip olmanıza yardımcı olur.
  • Kullanıcıların arama sorgusundan sonra, mağazanıza veya web sitenize yönlendirilmesini sağlar. Bu da ziyaretçi trafiğinizi yükseltir.
  • Sitenizin ve dolayısıyla markanızın güvenilir bir imaj çizmesini destekler.
  • Marka ve sitenizin üst sıralarda görünmesini sağlayarak, farkındalık oluşturmasını sağlar.

Temel SEO İçin Adım Adım Yapılması Gerekenler

SEO, web sitesinin hem içeriklerini hem de teknik yapısını inceleyerek, optimize eder. Bu sayede üst düzey bir performans elde edilmesi için en doğru stratejileri sunar. En etkili dijital pazarlama yöntemi olarak tercih edilen SEO, web sitesinin iç ve dış çalışmaları olarak iki ayrı kategoride incelenebilir.

Etkili bir sonuç elde etmek için SEO uzmanı ile çalışması gerekmektedir. Özellikle kullanıcıya odaklanan ve kaliteli içerikler ile yapılan SEO çalışmasından istediğiniz geri dönüşü elde edebilirsiniz. SEO nasıl yapılır sorusunu madde madde açıklamak isteriz.

1)Arama Motorlarına Kayıt Olma

Web sitesinin dijital platformlarda yer alabilmesi için, arama motorlarına kayıt olması gerekmektedir. Arama motorları içerisinde kaydı bulunmayan veya dizinde yer almayan bir web site yok hükmündedir.

Başta Google olmak üzere, Yandex Webmaster veya Bing Webmaster arama motorlarına kaydınızı oluşturabilirsiniz. Kayıt oluşturmanın ardından artık arama motorlarında web sitenizin varlığından söz edilebilmektedir.

2)Google Analytics Kurulumu Yapma

SEO çalışması yapmak, zor ve oldukça karmaşık gelebilir. Bunun için bir SEO uzmanı ile çalışarak sürecin daha sağlıklı yürütülmesini sağlayabilirsiniz. Web sitesi kaydının hemen ardından, Google Analytics ile site verilerine ulaşım aşamasına geçebilirsiniz.

Google Analytics sayesinde, siteyi ziyaret eden kullanıcılar ile ilgili daha detaylı bilgilere ve verilere ulaşabilirsiniz. Google Analytics kurulumu oldukça basittir. Web sitesinin istatistiklerine ulaşmak için, Google Analytics sizlere yardımcı olacaktır. Yardımcı olması için dilerseniz Yandex Metrica aracını da ikinci bir yöntem olarak kullanabilirsiniz.

3)Wordpress Eklentileri Kurma

Dijital dünyada yer alan hemen tüm web siteleri, WordPress içerisinde yer almaktadır. Web sitesinin yönetiminin daha kontrollü ve profesyonel şekilde yapılabilmesi için sizler de SEO eklentilerinden faydalanmalısınız. Bunun için ise; WordPress SEO çalışmaları üzerinde durulmaktadır.

Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz çeşitli SEO eklentileri ile web sitenizin daha güçlü bir alt yapıya sahip olması sağlanabilmektedir.

4)Site Haritası Oluşturma

SEO site haritası oluşturma, çalışmanın en önemli aşamalarından biridir. Site içerisinde bulunan URL’lerin kullanıcılar tarafından kolaylıkla görüntülenmesi için site haritası oluşturulmalıdır. Arama motorları, sitenin sorunsuz ve eksiksiz bir şekilde taranması için site içindeki tüm URL’leri kullanmaktadır.

Çeşitli Webmaster araçları aracılığı ile bu URL’lerin, arama motorlarına ulaştırılması sağlanır. Bunun için ihtiyacınız olan eklentiler ile site haritanızı oluşturabilirsiniz. Site haritası, sitenin arama motorlarında görünür olmasını sağlayan en önemli özelliklerden biridir.

5)Robots.txt Dosyası Düzenleme

Arama motorlarında, sitenin daha özgür bir şekilde yer alması için robots.txt dosyasına ihtiyacınız vardır. Sitenin hangi işlemleri yapabileceğini de bu dosyalar gerçekleştirmektedir. Robots.txt dosyasının oluşturulma sürecinde, dosyanın doğru ve eksiksiz olmasına dikkat edilmelidir.

6)Google Search Console Kaydı Oluşturma

Diğer arama motorlarına kıyasla dijital dünya içerisinde en büyük paya sahip olan arama motoru, Google’dır. Özellikle internet kullanıcılarının neredeyse tamamının arama motoru olarak, Google arama motorunu tercih ettikleri bilinmektedir. Bunun için web sitesi SEO çalışması yapılırken de Google Search Console içerisinde de yer almanız büyük önem taşımaktadır. Kolaylıkla kaydınızı oluşturabilir ve Google arama motoru içerisinde sizler de yerinizi alabilirsiniz.

7)İndeksleme Kontrolü

Arama motorlarında varlığınızı oluşturmanızın ardından mutlaka indeksleme kontrolünü yapmalısınız. Sitenizin indekslenmesi, arama motorlarında da var olduğunuzun bir göstergesidir. İçerikleriniz ve siteniz ziyaretçiler tarafından tıklanıyor ise; bu durum indekslendiğiniz anlamına gelmektedir.

Site içerisine yüklediğiniz her bir içeriğin ardından mutlaka arama motorlarında sonuçlarında yer alıp alamadığınızı kontrol etmelisiniz. Yeni dizin ekleme işlemleri ilave edebilir ve varsa dizin hatalarını ortadan kaldırabilirsiniz.

8)Anahtar Kelime Seçimi

SEO çalışması denildiğinde akla ilk gelen konulardan birisi de anahtar seçimidir. Rakip siteleri analiz edebilir ve arama motorlarına siteniz için en uygun olan anahtar kelimelerin haritasını oluşturabilirsiniz.

SEO anahtar kelime seçiminde öncelik olan, hedefteki kelimelerin siteyi veya hizmet ve ürünleri ön plana çıkartabiliyor düzeyde olmasıdır. Kullanacağınız doğru anahtar kelimeler ile daha etkili bir SEO çalışması ortaya çıkartabilirsiniz.

SEO Çalışmasında Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

SEO anahtar kelime analizi sayesinde, hedef kitlenizin sitenize daha kolay bir şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz. İçeriklerinizi, ürün veya hizmetlerinizi ön plana çıkartmak için kullanacağınız anahtar kelimeler oldukça önemlidir. SEO anahtar kelime araştırmasında bazı noktalara dikkat edilmesi gerekmektedir.

Anahtar kelimelerin doğru seçilmesi kadar, nasıl ve ne kadar kullanılması gerektiği de oldukça önemlidir. SEO anahtar kelime araştırması sırasında dikkat edilmesi gerekenler şu şekilde sıralanabilir:

  • Rakip siteler mutlaka incelenmelidir. Arama motorlarında üst sıralarda yer alan rakip sitelerin içerikleri ve anahtar kelime kullanımları analiz edilmelidir.
  • Anahtar seçiminde, ana anahtar yani odak kelime Yardımcı anahtar kelimeler de belirlenerek, içeriğin güçlendirilmesi sağlanmalıdır.
  • Uzun kuyruk anahtar kelimeler kullanılarak, içeriğin arama motorları tarafından daha kolay tanınması sağlanır.
  • Hem kullanıcıların aramaları, hem de sorgu sonuçları analiz edilmeli ve sonuçlara uygun anahtar kelimeler belirlenmelidir.
  • Her anahtar kelimenin kendi içinde zorluk derecesi vardır. Anahtar kelimeler zorluklarına göre sıralanmalı ve içerik içine dağıtılmalıdır.

Site İçi Optimizasyon Nedir?

SEO çalışmaları site içi ve site dışı olarak iki ayrı kategoriye ayrılmaktadır. Site içi optimizasyon, sadece web sitesi içerisinde yapılacak olan çalışmalar ve değişiklikler olarak tanımlanabilir.

SEO nasıl yapılır sorusu kadar, site içi optimizasyonun da nasıl yapıldığı merak edilmektedir. Site içi optimizasyonu yaparken öncelik vermeniz gereken konular şu şekilde listelenebilir:

  • Site içi optimizasyonu yaparken önceliğiniz her zaman yeni içerikler olmalıdır. İçeriklerinizi doğru anahtar kelimeleri ile düzenli olarak güncellemelisiniz. Bu sayede sitenin görünürlüğü de artacaktır.
  • Web sitesinin her sayfası için eşsiz başlıkları kullanmalısınız. Başlık oluşturma için de yine SEO çalışması yapılmalıdır. Açıklamalar için kullanacağınız etiketlerin de benzersiz olması site sayfalarının önde olmasını sağlayacaktır.
  • Metinler ile iç bağlantıların kurulması da yine site içi optimizasyonunda önemle üzerinde durulması gereken işlemlerden biridir. Bağlantıların aşırıya kaçmadan kullanılmasına dikkat edilmelidir.
  • Metin oluştururken veya sayfa başlıklarını düzenlerken, etiketlerin mutlaka H1-H6 şeklinde olması gerekmektedir.
  • Site içi optimizasyonu sadece metinlerden ve başlıklardan ibaret değildir. Görsellerin, URL’lerin ve alt etiketlerin kullanımı da aşırıya kaçmadan ve doğru şekilde yapılmalıdır.
  • Web sitesinin yalnızca bilgisayarda değil, mobil cihazlarda da sorunsuz bir şekilde çalışabiliyor olması gerekmektedir. Web sitesi düzenlemesi yaparken mutlaka mobil cihazlar ile uygunluğunu da test etmelisiniz.
  • Kullanıcıların web sitesinde daha fazla vakit geçirmesi, sitenin görünürlüğünü etkileyen durumlardan biridir. Kullanıcıların sitede ve sayfalar arasında daha uzun kalabilmesi için, sitenin hızlı bir şekilde açılması gerekmektedir.

Site Dışı Optimizasyonu Nedir?

Site dışı optimizasyonu sitenin kalitesini, güvenirliğini ve arama motorlarındaki yerini etkileyen en önemli çalışmalardan biridir. Web sitesinin sadece iç düzenlemelerini ve yapısını düzenlemek, görünürlüğünü artırmada yeterli kalmayabilir.

Site dışı optimizasyonu yaparak, sitenin dışarıdan da desteklenmesini ve güçlenmesini sağlayabilirsiniz. Site dışı optimizasyonu denildiğinde ilk olarak akla gelen konu backlink’tir. Backlink tek başına site dışı optimizasyonu için yeterli olmaz. Site dışı optimizasyonu için dikkat edeceğiniz kanallar şu şekilde sıralanabilir:

  • Youtube ve diğer sosyal medya platformlarındaki stratejik çalışmalar,
  • Sosyal medya platformlarında web sitesi ile ilgili yapılacak olan reklamlar,
  • Google arama motorunda verilecek reklamlar,
  • Web sitesi için pr çalışmaları,
  • Sponsorlu bağlantılar, tanıtım yazıları ve içerikleri,

Yukarıdaki kanallar üzerinden yapacağınız çalışmalar site dışı optimizasyonu olarak değerlendirilmektedir. Aktif kanallar üzerinden yapacağınız arama motoru optimizasyonu çalışmaları ile daha doğru bir hamla yapmış olursunuz.

Özellikle sitenin daha fazla dikkat çekmesi, hedef kitleye kısa sürede ulaşması için site dışı optimizasyonu çalışmalarına ağırlık verilmelidir.

SEO Performansı Nasıl Ölçülür?

Google ve diğer arama motorlarında üst sırada yer almak ve site görünürlüğünü artırmak için, SEO çalışması yapmanız gerekir. Site içi ve site dışı optimizasyonu ile birlikte yapılacak olan profesyonel SEO çalışması, web siteniz için pek çok açıdan avantaj sunmaktadır.

Google arama motorunda üst sırada yer alarak daha yüksek sayıda ziyaretçi sayısına sahip olursunuz. Kullanıcılar Google’da üst sırada yer alan sitelere daha çok güvenmektedir. Markanızın güvenilir bir imaja sahip olması da daha fazla ziyaretçinin sitenizi ziyaret etmesini sağlayacaktır.

Sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar, daha uzun süre sitenizde vakit geçirebilir. Sitenizde uzun süre kalınması, Google algoritması tarafından dikkate alınmaktadır. Sitenizin Google’da daha değerli bir konumda yer almasını sağlar. Sayfanız ilk sırada ve önerilen sayfalar içerisinde gösterilir.

Google’da üst sıralarda yer almak için SEO çalışmasına önem verilmeli ve tüm detaylar üzerinde titizlikle durulmalıdır. Sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol ederek, site içi ve site dışı hangi iyileştirmeleri yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Yaptığınız her yenilik, güncelleme ve iyileştirme, sitenizin faydasına olacaktır. Ürettiğiniz içeriklerin, kullandığınız anahtar kelimelerin ve yaptığınız SEO çalışmalarının işe yarayıp yaramadığınız öğrenmek için, SEO analizlerini inceleyebilirsiniz. SEO analizi yapmak için şu incelemelerde bulunabilirsiniz.

Tıklama Oranını Kontrol Edin

SEO çalışmasının esas amaçlarından birisi de Google ve diğer arama motorlarında ziyaretçi trafiğini artırmaktadır. Ziyaretçi trafiğinin artması ise sayfanıza gelen tıklanma oranı anlamına gelmektedir. Sitenizin veya sayfalarınızın ne kadar fazla trafik çektiğini öğrenmek için, toplam tıklanma sayısını kontrol edebilirsiniz.

Sitenin tıklanma oranına bakmak için Google arama konsolu üzerinden istatistikleri inceleyebilirsiniz. Tıklanma ve toplam gösterim sayısı sitenizin ve sayfaların ne kadar organik ziyaretçi kabul ettiğini gösterecektir.

SEO çalışmasının ardından sayfanızın tıklanma oranında artış oluyorsa, yaptığınız çalışmanın doğru ve kusursuz bir çalışma olduğunu anlayabilirsiniz.

Organik Trafik Analizi Yapın

Google arama motorunda reklamsız bir şekilde sayfanızın kazandığı trafik, organik trafik olarak bilinmektedir. Sayfanızın ve web sitenizin ne kadar organik trafik kazandığınız ise; Google Analytics aracını kullanarak kolaylıkla öğrenebilirsiniz.

Google Analytics aracı sayesinde, toplam tıklanma sayısını da yeniden değerlendirebilirsiniz. Ancak bu noktada toplam tıklanma ile sayfa organik trafik sayısının farklı olduğunu belirtmek gerekmektedir. Toplam tıkanma sayısı sadece Google arama motorundan gelen ziyaretçi trafiğini göstermektedir.

Ancak organik trafik sonuçları Google, Yandex, Bing ve diğer arama motorlarını da kapsamaktadır. Bunun için her iki analiz sonucunda, farklı değerler ile karşılaşabilirsiniz. Sitenizin SEO çalışmasının ardından performansı değerlendirirken, bu önemli noktaları göz önünde bulundurmanızda yarar olacaktır.

Kullanıcı Deneyimlerini Değerlendirin

SEO çalışmasının işe yarayıp yaramadığını kontrol etmek için kullanıcı deneyimlerini de mutlaka kontrol etmelisiniz. Kullanıcı deneyimlerini analiz ederken, ziyaretçilerin web sitesinde ve site içerisindeki sayfalarda geçirdikleri süreyi dikkate almalısınız. Siteniz ile ilgili yapacağınız iyileştirmelerde, kullanıcı deneyimleri çok önemli bir yol gösterici olacaktır.

Ziyaretçilerin siteden hemen çıkma oranları, sitede hangi sayfada daha fazla vakit geçirdikleri gibi tüm analizleri yaparak SEO çalışmasının verimini de ölçebilirsiniz. Sayfalarda geçirilen ortalama süreler, belirli ekranda veya sayfada ne kadar kaldıklarını göstermektedir.

Ziyaretçilerin hemen çıkma oranları ise; hangi sayfalarda etkileşimde bulunmadıklarını veya sadece hangi ekrana gittiklerini göstermektedir. Ziyaretçilerin hemen çıkma oranları, genellikle 0 saniye olarak gösterilmektedir. Kullanıcı deneyimlerini analiz etmek ve tüm detayları incelemek için Google Analytics aracını kullanabilirsiniz.

Google’da Üst Sıralarda Yer Almak Neden Önemlidir?

Google’da sitenizin üst sıralarda yer alması, sadece site görünürlüğünün artmasını sağlamaz. Özellikle e-ticaret siteleri için Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer almak, çok önemlidir. Satışlarınızın artması, daha fazla ziyaretçi almak için, web sitenizin arama motorlarındaki yeri ve sıralaması oldukça önemlidir.

Potansiyel müşterilerinize daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilmenizi sağlar. Bunun yanı sıra yeni müşteri kitlesi oluşturmak için de üst sıralarda yer almanız gerekir. Sadece ürün satışı yapmanız gerekmez. Herhangi bir konu hakkında bilgi sunduğunuzda veya hizmetlerinizi tanıtmak istediğinizde de arama motorlarında üst sırada yer almalısınız.

Eşsiz bir pazarlama yöntemi olarak kullanacağınız SEO çalışması ise; web sitesinin ihtiyacı olan tüm iyileştirmeleri sunmaktadır. Rakip sitelerden daha önde yer almak için, site görünürlüğünüzün üst sıralarda yer alması gerekmektedir.

Google ve diğer arama motorlarına kayıt yaptırmanız, ürün eklemeniz sıralamanızın yükselmesini sağlamaz. Sürekli olarak içerik üretmeli ve içeriklerinizi güncel tutarak sıralamanızı yükseltebilirsiniz. SEO çalışmaları da bu aşamada sizlere profesyonel bir yöntem olarak sunulmaktadır.

SEO Çalışması Marka Güvenirliğini Nasıl Etkiler?

Markanızın güvenilir bir imaja sahip olması, satış grafiğinizin yükselmesini, daha geniş bir müşteri kitlesine sahip olmasını sağlayacaktır. E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ziyaretçilerin güvenle sitenizden alışverişlerini yapabilmelerini sağlamak için SEO çalışmasının sunduğu avantajlardan yararlanabilirsiniz.

Ziyaretçilerin kullanıcı deneyimlerinin iyileştirilmesi, markanızın güvenirliğini de etkilemektedir. SEO çalışması marka güvenirliği konusunda da tüm ihtiyaçlarınıza yanıt verebilmektedir. Web sitesinin ilk sıralarda önerilmesi, ziyaretçilerin site içerisinde daha uzun vakit geçirmeleri, kullanıcı deneyimlerinin artmasını sağlayacaktır.

Sadece ürün satışı açısından değil, bilgi aktarımı ve diğer hizmetlerin tanıtılması için de SEO çalışmalarından yararlanılmaktadır. Web sitenizin amacı veya içeriği ne olursa olsun, daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak için SEO çalışması yapabilirsiniz.

Site ziyaretçileri sayfalarda yer alan özgün ve eşsiz kalitede içeriklere ulaştığında, sitenin kullanıcı deneyimi de artacaktır. Google kullanıcı deneyimi yüksek olan sitelere her zaman öncelik tanır.

SEO Çalışmasının Pazar Payına Katkısı Nedir?

Başarılı bir satıcı olmak istiyorsanız, ürünlerinizin web siteniz aracılığı ile daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamanız gerekmektedir. Günümüz dijital çağı olduğu için, milyonlarca kişi alışverişlerini internet üzerinden yapmaktadır. Sizler de bu geniş rekabet dünyası içerisinde güvenilir ve iyi bir konumda olmak istiyorsanız, web sitenizin arama motorlarında üst sırada yer alamsını sağlamalısınız.

SEO çalışması pazar payı içerisinde çok daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. Daha fazla ziyaretçi kazanmanızı sağlayarak, satışlarınızın artmasını destekler. Mağazanızı tanıtmak, markanızın güvenirliğini göstermek için önceliğiniz, sitenizin düzenlemeleri olmalıdır. Trendyol, Hepsiburada, Amazon veya N11 gibi büyük e-ticaret siteleri arasında sizler de markanızı güçlendirmek için, SEO çalışmalarına önem vermelisiniz.

E-ticaret sitesi kurmak, satış yapmak ve rekabetçi pazar içerisinde kendinize bir pay almak için yeterli olmamaktadır. Ürünlerinizi tanıtmalı, tedarik zincirini kurmalı, güvenilir bir satıcı olmalısınız. Sitenizin güvenilir ve tercih edilen bir mağaza olduğunu göstermek için ise; SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmektedir.

Daha uygun fiyatlara reklam yapmanın en kolay yolu, SEO çalışması ile sitenizi Google’da üst sıralara taşımaktır. SEO çalışmaları sayesinde, siteniz ile ilgili tüm detayları analiz edebilir ve başarılı bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. Özgün ve SEO uyumlu içerikler üreterek, daha fazla organik ziyaretçi kazanabilirsiniz.

Ücretli reklamlar dışında, ziyaretçi trafiğinizin artması ile sizleri Google ve diğer arama motorlarında üst sıraya taşıyacaktır. Google arama motorunda ilk 10 site arasında yer almak, güvenilir, tercih edilen bir site olduğunuzu gösterir. SEO çalışmaları, pazar payındaki yerini korumanıza ve rakiplerinizden önde olmanıza yardımcı olur.

Leave a Reply