Sosyal Medya Yönetimi günümüzde en sık karşılaşılan kavramlardandır. Sosyal medya yönetiminde ilgili platform içerisinde bulunan her türlü içeriğin kaliteli olması yönünde planlamalar içeriklerle etkileşim oranlarının incelenmesine ilişkin her türlü detaylar mevcuttur.
Sosyal medya yönetimi ile ilgili etkileşim oranı artışı ve müşteri topluluğu oluşturma konusunda ilgili düzenlemeler detaylı şekilde raporlanır ve analiz edilir.
Günümüzde artan sosyal medya platformları ile gelişen bu sektör ilgili hesapların performansını kolay bir şekilde incelemeye mümkün hale getirir. Hesapların gelişmesi takipçi konusunda artış göstermesi ve izlenme sayısının yükselmesi gibi konularda belirli parametreler vardır. Sosyal medya yönetimi ile yapılan analizlerde, içerik üretimi, takipçiyle etkileşim oranı, hesaba katılan takipçi sayısı, izleyicilerin hesapla ilgili davranış biçimi ve ilgi alanları gibi pek çok parametreler ilgili analizlerde yer alır.
Sosyal medya platformları olarak hangisi kurum kuruluş ya da işletme hesabına sahip ise kurumsal sosyal medya yönetimi genel bir ifade ile bir süreçtir. Sosyal medya platformlarına yöneterek çok daha fazla kişiye ulaşıp ilgili hesabı büyütmek sosyal medya yönetiminin temel amaçlarındandır.
Sosyal medya yönetimi ile pek çok farklı platform üzerinden kullanılan hesaplar etkili şekilde büyüyerek daha fazla kişiye ulaşabilir. Bu bağlamda profesyonel destek alan her hesabın profil sayfalarını ya da işletme sayfalarını daha profesyonel şekilde kullanılması söz konusudur.
Sosyal medya yönetimi denilince akla ilk gelen hesabın daha bilinir dikkat çekici ve gündem ile ilişkide paylaşımların yapıldığı yönetim şekli gelir. Fakat durum sadece bundan ibaret değildir.
Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?
Sosyal medya yönetimi ile ilgili hesabın gelişmesi ve kullanıcıların türlerine göre belirlenmesi söz konusudur. Ayrıca sosyal ağ kullanıcıları hangi tür platform kullanıp platformu uygun içerik olarak her zaman dikkat çekici ilgi odağı sunan paylaşımlar yapmak adına sosyal medya yönetiminden yararlanılması gerekir.
Freelance sosyal medya yönetimi hizmeti alarak ilgili hesabın gelişmesine ilişkin her türlü detay faaliyet kapsamına girer.
- Paylaşımların postların ve hikayelerin düzenlenmesi konusunda sosyal medya yönetimine ihtiyaç vardır.
- Etkileşim oranını arttırmak, beğeni, yorum takipçi sayısı gibi ilgili platformda hesabın ön planda olmasını sağlayacak her türlü etkileşim faktörlerini yeniden yapılandırmak düzenlemek ve incelemek sosyal medya yönetiminin amaçları arasında yer alır.
- Takipçi oranını yükseltmek adına platformda bulunan hesapların ilgi odaklarını analiz etmek, hedef kitlenin istekleri ve hesapta yer alma sıklığı gibi detayları inceleme işlemleri söz konusudur.
- İlgili sosyal medya platformunda bulunan her bir kullanıcının rakip olarak analiz edilmesi ayrıca aynı faaliyet gösteren hesapların gelişimlerinin takip edilmesi de aynı oranda sosyal medya yönetiminin asıl amaçlarından biridir.
Sosyal medya platformlarında bulunan hesapların yönetimi yapılırken dikkat edilmesi gereken pek çok husus vardır.
- Özellikle pek çok kişinin tercih ettiği geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olan platformlarda doğru analiz sonuçları oluşturmak ve ilgili analiz sonuçlarına uygun koşullarda değerlendirmek gerekir.
- Etkileşim oranını belli zaman aralıklarıyla değerlendirmek son derece önemlidir.
- Sosyal medya platformundaki gelişmekte olan hesabın imajını korumak ve profesyonel şekilde destek sunmak temel amaçlardan biridir. Kısaca sosyal medya yönetimi alırken olabildiğince profesyonel şekilde ilerlemek gerekir.
- Hesabın gelişmesi için doğru strateji uygulamak ve bütçeye karşı yapıcı sınırlar oluşturmak gerekir.
- Sosyal medya platformunda ilgili hedef kitlenin aktif olduğundan emin olmak ve en çok yoğun kullanılan saat dilimleri arasında paylaşım yapmak gibi önemli unsurları kaçırmamak gerekir.
Sosyal medya yönetimi programı oluştururken ilgili hesabım öne çıkması için uzman destek almak şarttır. Sosyal medya yönetimi konusunda profesyonel destek almanın da bir takım kuralları vardır. Bu kurallar aşağıda maddeler halinde yer alır.
- Sosyal medya kullanıcılarını alabildiğince özgün içerik oluşturma konusunda destek sunmak ve ilgili paylaşımlarda sayfanın önemli ölçüde değerini arttırmak gereklidir.
- Her koşulda hesabın kaliteli bir şekilde büyümesi için doğru strateji uygulamak gerekir.
- Sosyal medyayı yönetme konusunda ilgili sürece programlama planlı şekilde ilerletilmesi ve bu konuda diğer rakiplerin analizini ve izleyiciler ile etkileşimini araştırmak gerekir. Böylece hesabın daha hızlı şekilde gelişmesi adına atılacak adımlar kolay bir şekilde ortaya çıkartılabilir.
- Zamanı etkili bir şekilde yönetmek ve olabildiğince platform üzerinde aktif olmayı amaçlamak da yönetim amaçları doğrultusunda yer alır. Olası bir olumsuz durumda hızlı şekilde çözüm ve sonuç üretebilmek ve bu konuda sabırlı stratejik ve kalıcı çözümler ile sürece sonlandırmak gerekir.
- Olası rekabet söz konusu olduğunda mevcut takipçi kitlesini doğru şekilde ele alarak uzun vadede hem etkili hem kalıcı hem de doğru planlamalar yapmak gerekir.
Sosyal Medya Yönetiminde Ne Yapılır?
Sosyal medya platformunda yer alan her bir hesabın kendini geliştirme konusunda pek çok farklı adım attığımı söylemek mümkündür. Oluşan rekabetten en az şekilde etkilenmek ve hesabı hızlı bir şekilde geliştirmek için profesyonel bir sosyal medya yönetimi konusunda destek almak şarttır.
Sosyal medya yönetimi konusunda hizmet alarak hesabı daha verimli şekilde kullanabilmek mümkündür. Çok daha kaliteli profesyonel ve güvenilir hesap kullanımı söz konusu olur.
Her geçen gün sosyal medya kullanımında oluşan artış ve hesapların gelişme konusundaki hızları oluşan rekabeti etkilediğinden destek almadan ve profesyonel şekilde ilerlemeden plansız programsız başarı elde etmek çok düşük bir ihtimaldir. Bu konuda özellikle gelişmekte olan ve belirli bir takipçi kitlesine sahip olup zamanı ve çabasını pozitif anlamda artıya dönüştüren hesaplar için sosyal medya yönetimi son derece önemli birer durumdur.
Özellikle sosyal medya üzerinden belli bir strateji ile kar amacı gütme söz konusu ise diğer etkileşimde olan hesaplarla doğrudan analiz oluşturmak için hesap yönetimine ihtiyaç duyulur.
Bireysel konuda satış yapan hesaplardan kurumsal hesaplara kadar her bir hesap çeşidinin destek alması önemlidir. Özellikle işletmeler için profesyonel anlamda bu şekilde destek almak daha da çok daha iyi bir ticaret oluşturmayı yüksek kar amacı gütmeyi ve hesabım kısa sürede gelişmesine yardımcı olmayı amaçlar.
Sosyal medya kullanıcılarına olumlu şekilde etkileyip daha fazla takipçi ve işletmeler için müşteri anlamında artış gösteren sosyal medya yönetimi müşterilerin ve takipçilerin güvenilir bir hesap ile etkileşim içerisinde olmasına yardımcı olur.
Genel bir ifade ile sosyal medya platformlarında bulunan özellikle işletme hesaplarının bu konuda güvenilirliği son derece önemlidir. Hesabım dikkat çekici profesyonel ve bilinirlik konusunda gerçeklik algısı oluşturması takipçi sayısını ve etkileşim oranlarını direkt olarak arttırmaktadır. Bu da özellikle işletmelerin daha fazla kar oluşturmaları ve ürünlerini daha fazla kişiye ulaştırmaları anlamı taşır.
Müşterilere olabildiğince sadık kalmak ve ciddi şekilde mevcut potansiyeli iki katına çıkarmak etkili şekilde sosyal medya yönetimi ile mümkündür. Son derece verimli ve etkili içerikler oluşturma konusunda artı sağlayan bu iş ile ilgili temelde yatan unsurlar şu şekildedir.
- İlgili hesabın içerisinde bulunan görsellerin ve içeriklerin düzenlenmesi ve planlanması
- Etkileşim oranının artış göstermesi için yapılması gereken her türlü detayın yürütülmesi
- Sosyal medya ağlarının yapmış olduğu her bir etkileşim ve etkinliğin değerlendirilmesi, gerekli ise yeniden yapılandırılması
- Hesabın büyümesine artı sağlayan durumların planlanması
- Hesaba giriş yapan profillerin amaçları, ilgi alanları ve istekleri doğrultusunda çalışmalar yapılması
Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal medya yönetimi konusunda şirket ya da ilgili markaların değerlendirilmesini uygun koşullar doğrultusunda sosyal medya mecraları üzerinden yapılmasına kurumsal sosyal medya yönetimi denir. Marka bir yenildiğini arttırmak ve daha fazla kişinin etkileşim içerisinde olmasına yardımcı olmak amacıyla pek çok işletme ve şirket tarafından tercih edilir.
Sosyal medya yönetimi konusunda içerikleri doğru şekilde oluşturmak, ön plana çıkan içerikleri ilgi odağına göre düzenlemek ve müşterilerin düzenli şekilde tüm süreçlerini uygun koşullarda analiz ve rapor etmek yönetim sürecini ilgilendirir.
Sosyal medya platformlarında ilgili bu süreci son derece kapsamlı ve detaylı hazırlamak gerekir. Sosyal medya uygulamaları üzerinden işletmelerin daha fazla ön planda olması ve müşteri konusunda ilgi çekici görünüp güvenilirlik kazanması için bu hazırlık son derece önemlidir.
Günümüzde pek çok farklı özellikleri bulunan sosyal medya platformları kesintisiz erişim sunabilen iletişim platformları olarak bilinir. Bu platformlarda sayısız işletme şirket ve kurum hesap açarak adını ve hizmetini sanal ortamda da devam ettirmeye gayret gösterir. Bu konuda kurumsal anlamda bir sosyal medya yönetimi yapılacak ise öncelikle hesabın farkını anlamak ve diğer kişisel hesaplardan ayrı bir şekilde profesyonel hesap adı altında öncelikle hedef farklılıklarını ve amaçları doğrulamak gerekir.
Kişisel hesaplar daha çok içerik paylaşma adı altında bir eğlence alanı olarak bilinir. Kurumsal ve işletme hesapları ise bu hesaplardan daha farklı olarak amaç doğrultusunda diğer rakiplerinden ayrışıp öne çıkma koşulu ile sosyal medya mecrası üzerinde hizmetine ilerletmenin yolunu bulmak zorundadır.
Aksi takdirde kurumsal hesabın gelişmesi ve çok daha fazla kitlelere ulaşması söz konusu değildir. Hesabın bir yandan gelişmesi bir yandan da mevcut gelişimini korum ası en önemli önceliktir. Bu öncelikten doğan korunma ihtiyacı oluşan rekabeti en aza indirmek ve hesabın daha güvenilir şekilde insanlara sunulması için sosyal medya yönetimine ihtiyaç vardır.
Sosyal medya hesaplarının iyi bir plan ve stratejik hamleler ile hedef kitleye ulaşabilmesi ve bu bağlamda plana dahil kalarak gelişmesi beklenir. Gelişirken bir yandan da hedef kitleye hızlı bir şekilde ulaşmak akabinde bilinirliği arttırın satış oranlarını istenilen seviyeye çıkartabilmek gibi amaçlar sıralanır.
Marka değerini hiçbir koşulda yansıtmayan ve amaç dışında olan paylaşım post hikaye etkileşim ve benzeri durumlar sınırlandırılır. Bu şekilde hesap güvenilirlik ve bilinirlik konusunda daha ön planda olup güvenli bir hesap olma yolunda gelişim adımlarını göstermeye devam eder.
Satış sayısını arttırmak hizmeti daha üst bir noktaya çıkarmak hedef kitle ile iletişim içerisinde olmak ve istekleri doğrudan karşılayabilmek gibi pek çok amaç hem hesabı hem de sosyal medya yönetimini ilgilendirir.
Sosyal medya yönetimi yapılırken bir yandan da platformda kalıcı olarak yer sahibi olmak için doğru adımlar atmak ve stratejik hamleler ile hesabı varlığını gelecekte de sürdürebilmek önemli birer unsurdur.
Sosyal medya yönetimi işinde belli başlı sorumluluklar vardır. Bu sorumluluklardan en önemli olanları aşağıda maddeler halinde yer alır.
- İlgili hesabın analizini ve takip sürecini iş sonlanana kadar devam ettirmek
- Sosyal medya platformlarında yer alan firmaların genel anlamda ön plana çıkması için düzenli aralıklarla stratejik hamleler yapmak
- Müşterilerin potansiyelini anlayarak sosyal medya platformlarında hizmet almalarını sağlamak yada çeşitli yollar deneyerek bu konuyu empoze etmek
Sosyal medya yönetiminin çok daha fazla satış yapıp geri dönüş konusunda olumlu olması işletmenin büyümesine yardımcı olur. Kurumsal kimliğin güçlendirilmesi ile firmanın daha göz önünde olması için doğru ajanslar ile sosyal medya yönetimini sağlamak gerekir.
Sosyal medya platformları arasında oluşan rekabet belirli dönemlerde çok zorlayıcı ve hesabın gerilemesine neden olan faktörlerin aynı anda gelişmesine neden olabilir. Böyle bir durumda kaliteli stratejik ve doğru hamleler ile ilgili firmanın hesabını yeni kullanıcılar eklemek ve mevcut kullanıcının korunmasına ilişkin detayların ele alınması gerekir.
İşletmenin imajını daha farklı kaliteli bir hale getirip yenileyerek olumlu geri dönüşleri arttırmak sosyal medya yönetiminin görevleri arasında yer alır. Müşterinin hangi konularda memnun olup hangi konularda olumsuz şekilde etkilendiğini saptayarak müşterinin güvenini sağlamak amacıyla çeşitli hamleler yapmak medya yönetiminin ilgisindedir.
Sosyal Medya Yönetimi İle İlgili Bilinmesi Gerekenler
Sosyal medya gücünü kullanarak üretim ve satış konusunda marka haline gelmek isteyen işletmelerin temel amacı güvenilirliğini ön plana çıkartıp pek çok kullanıcı tarafından tanınır olmaktır. Böyle bir konuda müşterinin her zaman olumlu şekilde etkilenerek güvenini tazeleyip alışveriş konusunda ilgili firmaya yönelmesi sosyal medya yönetimini ilgi alanıdır. Özellikle mevcut müşteri kitlesinin geliştirilmesi ve kurumsal kimliği daha güvenilir güçlü ve profesyonel hale getirilmesi için sosyal medyanın göz alıcı hale getirilmesi şarttır.
Sosyal medya üzerinden yapılan hizmetin bütün detaylarını en net açık anlaşılır ve müşterinin dikkatini çekecek şekilde göz önüne sermek önemlidir. Bunu yaparken oluşan rekabetten etkilenmemek ve hesabın güvenilirliğini üst plana çıkarmak gerekir.
Sosyal medya yönetimini yaparken bütün sosyal medya platformlarını içeriye almak ve markaların ilgi çekici içeriklerle çevrimiçi olarak müşteri potansiyelini arttırmak önemlidir.
Bu bağlamda;
- Firmanın pozitif profesyonel ele aldığı bütün çevrimiçi varlıklarını kolay bir şekilde yönetebilmesi için doğru şekilde sosyal medya yönetiminin takip edilmesi gerekir.
- Satış hacimlerini arttırıp ön plana çıkan işletme mevcut işlerinin daha artış göstermesi için sosyal medya gücünü kullanarak ilgili kitlenin gelişim basamaklarıyla birleştirilerek stratejik hamleler oluşturulması gerekir.
- Müşterilerin isteklerini amaçlarını ve neyi hedeflediklerini doğru şekilde saplayarak sosyal medyayı genel bir çerçevede güvenle sunmak ve hizmetin bütün detaylarını sosyal medya gücüyle birleştirerek doğru stratejik hamleler ve plan içerisinde hedef kitleyi etkilemek gerekir.
- Bütün hazırlıkların öncelikle sosyal medya platformunda ilgili işletmenin açmış olduğu hesabı geliştirmek ve daha sonra müşterilerle buluşturmak olması gerekir.
- Gelişmemiş ve güvenilmeyen hesaplar her zaman daha geri planda kaldığı için mevcut olan müşterinin azalması ve yeni müşterilerin bulunması ile ilgili çeşitli problemler baş gösterebilir. Bu nedenle doğru şekilde içerik yönetiminin olması ve içeriğin nasıl düzenleneceğini belirlenmesi gerekir.
- Kurumsal enerji yenileyerek pazarlama konusunda ortak bir dil ile sosyal medya gücünü birleştirmek gerekir. Sosyal medya platformu içerisinde kullanılan her bir içerik insanlara doğrudan iletişim kurmayı mümkün hale getirdiği için içeriye ekstra öncelik vermek gerekir.
- Reklamlar da hedef kitlenin gelişmesine yardımcı olan temel unsurlardan biridir. Reklam ve potansiyel hizmet garantileyen içerikler her zaman hedef kitlenin dikkatini çekerek daha fazla kişinin hesaba giriş yapmasına yardımcı olur.
İnsanlarla doğrudan iletişim kurmak ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için sosyal medyanın etkileşim hızına güvenmek gerekir. Bu güvenceyi sosyal medya yönetimi ile birleştirerek pazarlama ve imaj yenileme konusunda farklı adımlar atılabilir.
Bu adımlar yeni yapılan hizmetin açıklanması daha fazla kişiye ulaşım sağlanması ve doğrudan iletişim kurarak güven çerçevesinin oluşturulması gibi pek çok adımlar olabilir. İlgili bu adımlar uygulanırken bir yandan da hedef kitlenin etkilendiği noktaları en iyi şekilde analiz etmek işin başarılı şekilde tamamlanmasına yardımcı olur.
Hemen hemen bütün sosyal medya platformlarının hesap büyütme etkileşim oranı arttırma takipçi sayısını yükseltme gibi unsurlarda ortak noktaları vardır. Kaliteli içerik oluşturma gündemde olan konuları takip etme ve düzenli olarak hesabı kullanma gibi kısa süre içerisinde hesabın gelişmesi söz konusudur.
Yeni açılmış olan sosyal medya hesabının işletme hesabına dönüştürülmesi ile aynı zaman içerisinde sosyal medya yönetiminin sağlamak gerekir. Sosyal medya platformunda bir marka haline gelmek ve potansiyel satış durumunu arttırmak için özellikle müşterilerin dikkatini çekecek içerik gönderi ve diğer paylaşımları düzenli aralıklarla yapmak gerekir.
Etkileşim almak için rekabetten etkilenmeden diğer profesyonel hesaplarla işbirliği içerisinde olmak gerekir. Markanın karakterini hizmet kapsamını iletişim yoğunluğunu ve diğer pek çok detayları güven çatısı altında birleştirerek sosyal medya yönetimi ile ön plana çıkarmak gerekir.
Sosyal ağda en uygun şekilde ön plana çıkmak için zengin içerikler oluşturmak önemlidir. Ayrıca özgün içerikler oluştururken bir yandan da yaratıcılığı korumak güçlü marka imajını oluşturmak için gereklidir. Zengin içerikle güveni birleştiren hesap her zaman daha ön planda olur.
Basit içerikler oluşturmak yerine hizmeti anlatan güvenilirliği arttıran içerikler her zaman daha öncelikli olur. Bu kapsamda içerikleri oluştururken markanın kalitesini yansıtacak ve her zaman müşterinin hizmete olumlu yönde düşünceler oluşturacak fikirler ortaya çıkartılması gerekir.
Sosyal medya yönetimi ile kampanyaların çok daha yaratıcı olarak hedef kitleye sunulması hesabın pozitif açıdan etkilenmesine neden olur. Ayrıca hesabın diğer hesapların önüne geçmesi ve bu şekilde sosyal medya platformu arasında oluşan rekabetten etkilenmemesi söz konusu olur.
Özellikle sosyal medya platformu yoğun şekilde kullanan ve içerik konusunda belli bir seviyeye gelmiş hesapların oluşturduğu rekabet oldukça tehlikelidir. Sosyal medya platformunda hesabın gelişmesi ile bütün işlerin aslında yeniden başlatılması ve kitlenin sürekli ayakta tutulması gerekir. Kampanyalar ve yaratıcı içerik paylaşımı ile pazarlama stratejilerin hemen hemen hepsini sosyal medya yönetimi ile birleştirerek müşterilere sunulması gerekir.
Böylece daha gelişmiş profesyonel ve kaliteli medya yönetimi söz konusu olur. İstatiksel olarak sosyal medya platformunun müşterilerle kaliteli şekilde etkileşim içerisinde olması önemlidir. Bir yandan mevcut kitlede güven bağının oluşması ve hesabın organik şekilde gelişmesi bir yandan da kampanyalarla yeni müşterilerin kazanılması mümkündür.
Medya yönetiminde kampanyaların oluşturulmasında en önemli etmen farklı bir pencereden bakılarak pazarlama stratejileri ile pazarlamanın sonuca ulaştırılmasıdır. Bu şekilde bir yandan hesap geliştirilirken bir yandan da pazarlama konusunda hesabın diğer hesapların önünde olması söz konusudur.
İnsanların dikkatini çekebilmek ve markanın ön plana çıkması için gerekli olabilecek bütün başarıları elde etmek için sosyal medya yönetimine ihtiyaç vardır. Sosyal medya yönetiminde sadece mevcut satış potansiyelini arttırmak değil müşterinin güvenini kazanarak ilerleyen dönemlerde de uzun vadede kaliteli hizmet sunabilmektir.
Etkileşim ve güçlü bir marka olmanın hızı göz önüne alınarak gelişme adımlarında dahi farklı stratejiler uygulanabilir. Bu aynı zamanda kampanyalar ve hesabın organik şekilde gelişmesine yardımcı olur. Sosyal medya yönetiminde olabildiğince profesyonel davranmak ve hesaplar arası oluşan rekabetten etkilenmeden müşterilerin artış gösterilmesini sağlamak gerekir. Hesabın içerisinde paylaşılan her bir içeriğin müşteriler ve hizmetler çerçevesinde birleştirilmesi gerekir.